The noblest revenge is to forgive
شاید گذشت کردن شریف ترین راه انتقام باشه
ولی این روزها کسی گذشت نمی کنه !
همه دنبال انتقام هستن !
Take a sheet of paper of the size A4 (8 1/2" x 11"). Paper used for ink jet printers will do
Fold the upper half down on the red line
Find the centre line by folding the left side on the right side and by unfolding
Fold downward both upper triangles on the red line
At the bottom fold the top strip upward on the red line
Turn the hat 90 degrees and open it. The thumbs must be inside. Lay the
upper and the lower parts on each other
Fold the lower front triangle upwards on the red line
Turn the paper over and fold up the other lower triangle. You get a hat without a brim
Open the hat again and put the upper part on the lower one
ادامه در لینک تصویری
یادگیری زبان دوم مثل کاشتن درخت است . از یک نهال تازه کاشته شده انتظار میوه نداشته باشید. صبورانه به یادگیری خود باید ادامه بدهید تا ریشه های نهالتان رشد کند و گسترده شود.درختی که ریشه های محکم داشته باشد هم سرسبزتر خواهد بود و هم به ثمر خواهد نشست . بنابراین کلید موفقیت در زبان آموزی تمرین کردن و صبر داشتن است.
موفق باشید.
If you love somebody, set them free. If they return, they
were always yours. If they don't, they never were
Anonymous
بهانه
از باغ میبرند چراغانیات کنند
تا کاج جشنهای زمستانیات کنند
پوشاندهاند صبح تو را ابرهای تار
تنها به این بهانه که بارانیات کنند
یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار میبرند که زندانیات کنند
ای گل گمان مکن به شب جشن میروی
شاید به خاک مردهای ارزانیات کنند
یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطهای بترس که شیطانیات کنند
آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانهای است که قربانیات کنند
The zone of proximal development, or ZPD, is defined as the interactional space where a learner is able to perform a task with help which is beyond his or her current level of competence alone:The distance between the actual developmental level as determined by independent problem solving and the level of potential development as determined through problem solving under adult guidance or in collaboration with more capable peers. (Vygotsky, 1978)
Vygotsky considered this level of potential development to be a better indicator of a learner's competence, and later educators have seen the ZPD as an ideal locus for successful teaching
Half of our life is spent trying to find
something to do with the time
we have rushed through life
trying to save
Will Smith
O beautiful wine-bearer, bring forth the cup and put it to my lips
Path of love seemed easy at first, what came was many hardships
With its perfume, the morning breeze unlocks those beautiful locks
The curl of those dark ringlets, many hearts to shreds strips
In the house of my Beloved, how can I enjoy the feast
Since the church bells call the call that for pilgrimage equips
With wine color your robe, one of the old Magi’s best tips
Trust in this traveler’s tips, who knows of many paths and trips
The dark midnight, fearful waves, and the tempestuous whirlpool
How can he know of our state, while ports house his unladen ships
I followed my own path of love, and now I am in bad repute
How can a secret remain veiled, if from every tongue it drips
If His presence you seek, Hafiz, then why yourself eclipse
Stick to the One you know, let go of imaginary trips
الا یا ایها الـساقی ادر کاسا و ناولـها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
بـه بوی نافهای کاخر صبا زان طره بگـشاید
ز تاب جعد مشکینش چه خون افـتاد در دلها
مرا در منزل جانان چه امـن عیش چون هر دم
جرس فریاد میدارد که بربندید مـحـمـلها
بـه می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید
کـه سالک بیخبر نبود ز راه و رسم منزلها
شـب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کـجا دانـند حال ما سبکـباران ساحـلها
همـه کارم ز خود کامی به بدنامی کشید آخر
نـهان کی ماند آن رازی کز او سازند محفلها
حضوری گر همیخواهی از او غایب مشو حافظ
مـتی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملـها